![]() |
|
|
||||
|
||||
|
lige et spørgsmål hvordan pokker balancerer man en fan enhed.
micu
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer :
micu
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg aldrig selv har rodet med fanenheder, men jeg har da en ide til dit problem.
Jeg ville førsøge med et lille stykke tape på et fanblad af gangen, og flytte det videre til næste fanblad indtil den "lyder rigtig". ![]() Alternativt kan Du slibe lidt af et blad af gangen, men da det jo ikke er muligt efterfølgene at " slibe på" igen, kan det være en særdeles risikabel affære. ![]() Held og lykke. Hilsen Finn Mølsted 4895 HMK. og NMFK. |
|
|
||||
|
||||
|
ja det skulle de kunne gøre, problemet er bare der er 7 blade,men tak for svarene.
micu
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej Micu
Jeg har købt en aksel med 2 konusser på fra great planes ,hos Avionic , ophængt mellem 2 magneter virker det fint,du kan feks. bruge små stykker gaffatape til at afbalancere med , lad være med at købe det apperat fra top flight der er akslerne altid skæve = dårligt til impellerrotorer. skal det være totalt iorden kan en dynamisk balancer købes her www.bobsworkshop.co.uk/outdoor-flying/ducted-fan-balancer Sidst redigeret af brianpou : 09-03-2010 kl. 17:20 Årsag : en lille tilføjning |
|
|
||||
|
||||
|
Du kunne evt bore lidt i materialet inde omkring centrum. på den side hvor du skal have mindre materiale
Eller file lidt på yder siden af de blade der er tungest. F.eks. det i midten mest. og så lidt mindre på naboerne. Dette her er ikke hvordan jeg ved man gør eller noget jeg har prøvet. Det er hvordan jeg ville g're det hvis det var mig der skulle.
|
|||
|
|||
|
Jeg ville nu være noget betænkelig ved at fjerne matriale fra rotoren , den vil kunne svækkes , og da jeg selv har prøvet en rotor(impeller) har eksploderet , det er ret voldsomt når det sker ved 40-50000 omdrejninger/min. Der er faktisk plastik stykker alle steder. Og iøvrigt tager det kun 15-20 min at balancere en rotor med gaffa tape metoden.
|
|
|
||||
|
||||
|
Du skal bestemt ikke bore i rotoren.......
Jeg bruger en af de der konus balancerings dimser til propeller, og så 2 magneter fra en gammel hard disk til at hænge den i. Det virker glimrende. Så små stykker tape på indersiden af rotoren for at få den i balance.
|
||||
|
||||
|
Citer :
micu
|
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|