![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Hej.
Jeg har en escapade fra great planes med en os 55 ax på. Jeg flyver den med en 11*6 og 12*7 Jeg kan se på engelske forums at de anbefaler en ev 11*5 da den skal landes med god fart på . Er der andre der har erfaringer med denne flyver og hvorfor ændrer en 11*5 propel på evt landingen.?
Kim Jørgensen OY 7035 Fredericia Modelflyveklub. ![]() www.fmfk.dk Intet er umuligt for den som bære viljen i hjertet. ![]() Hitec optic 6 2,4 Ghz - Panic 3d med 15 ccm magnum - Død Ultimate - Calmato sport 60 med os55ax - Easyglider med børsteløs - Flash 3D. Sidst redigeret af calmatoboy : 10-03-2010 kl. 21:16 |
|
|
|||
|
|||
|
Du skriver den skal landes med fart på...
Så skal du ikke gå ned i propel størrelse. Syntes dog der er stort spring mellem 11/6 og 12/7
|
|||
|
|||
|
jo - du skal gå ned i propelstr. for at få højere fart ved landing - (antaget at dit omdrejningstal er = en større propel). Derved opnår du en relativ lavere vindmodstand mod propellen og derved højere groundhastighed.
Men som jeg har sagt til dig på flypladsen. Det vil være bedre hvis du stoppede med at flyve - så havde du ikke alle de problemer....
|
||||
|
||||
|
Hæ Hæ..
Kim du har nu da også en bemærkning til ALT. ![]() Nå men jeg var ude og lufte Panicén igår og det gik rigtigt fint. Jeg fik lært at hover.!!!!! ....Godt være at jeg bliver drillet på flyvepladsen til sommer men mine skuldre kan bære det Kim. ![]() Nå men Escapaden fik også en tur.....Og ja den skal landes med fart på...De første gange røg jeg forbi efter 5-6 forsøg hjalp det. Skiftede propel men der var ikke mærkbart forskel. (Ringe arfaring måske) ..Det bliver en 11*6 fremover. Og til dig Kim - Vi ses til general forsamling.
Kim Jørgensen OY 7035 Fredericia Modelflyveklub. ![]() www.fmfk.dk Intet er umuligt for den som bære viljen i hjertet. ![]() Hitec optic 6 2,4 Ghz - Panic 3d med 15 ccm magnum - Død Ultimate - Calmato sport 60 med os55ax - Easyglider med børsteløs - Flash 3D. |
|
|
|||
|
|||
|
nå da - hænge i propel...det kan jeg også med min heli.....
hva fanden er en panicen
|
||||
|
||||
|
Hej Kim.
Panicén er den samme som blomsterlars har.!!! Iøvrigt en kanon model der kan flyve ekstremt langsom- lige noget for dig. ![]() ![]() ![]() ![]() . hæ hæ. med den alder du har kune det måske være en fordel.![]() Vi ses.
Kim Jørgensen OY 7035 Fredericia Modelflyveklub. ![]() www.fmfk.dk Intet er umuligt for den som bære viljen i hjertet. ![]() Hitec optic 6 2,4 Ghz - Panic 3d med 15 ccm magnum - Død Ultimate - Calmato sport 60 med os55ax - Easyglider med børsteløs - Flash 3D. |
|
|
|||
|
|||
|
nåhhh - jeg har da aldrig set blomsterlars hænge i propel med sin....hehe
| Visningsmåde | |
|
|